Quins són els nostres coneixements inicials?

COM ÉS L'AIGUA?

MARTINA G: blava
BRU: quan cau a la banyera es converteix en blava
MATEO: hay piscinas que tienen color marró

TOTES LES AIGUËS SÓN IGUALS?

MATEO: no, perquè unes són marró i unes blaves
MARTINA G: a casa meva a la cuina hi havia una aigua blanca però ja no està
TELMA: a un restaurant hi havia una piscina petita i una gran que no tenia aigua i hi havia porqueria, fulles i sorra
MARIA: ja vaig a una piscina de color blau

COM PODEM CANVIAR L'AIGUA?

MATEO: amb unos agujeros que recullen l'aigua sucia

QUÈ TÉ A DINS?

ALEIX: petxines
MATEO: a la de la playa
CLARA: aigua i ja està

A ON HI HA AIGUA?

PAU: a l'aixeta
ALEIX: al Mercadona, a dins d'una ampolla
MARTINA G: a la banyera
TELMA:  a la piscina i a la platja
MARTINA G: a la banyera
MIQUI: a la barriguita
MATEO: el suc se convierte en un líquido
GALA: i el Cacaolat
BRU: quan bevem aigua surt el pipí
TELMA: l'aigua es converteix en pipí
GORKA: i va al wàter
MIQUEL: en el wàter también hay agua

QUÈ BERENEU?

IVET: taronja
CARLA A: plàtan, poma, pernilet i pa
ARNAU: fresas
ISONA: pastís de la iaia

I COM FERÍEU UN BERENAR AIGUALIT?

ALEIX: no podem perquè si el fem al foc estaria cremat


Ha arribat el moment de remenar. Els presento el material que utilitzarem: lupa, compta gotes i safata.
En principi es tracta de posar aigua a les safates i veure quina forma va agafant. Durant l'experimentació els anem fent propostes: que en posin molta, que en posin una gota, que posin una gota damunt d'una altra, que separin l'aigua, que la tallin...


volem separar l'aigua P3B

Posem en comú el què hem vist:

MASSI: tenia forma redonda
PAU: les gotes grans tenien una latra forma
ALEIX: de rectangle
PAU: de xurro
CLARA: no podíem tallar-la
MARTINA G: ni amb les tisores
PAU: amb la mà tampoc
TELMA: l'aigua no es pot tallar
MASSI: no se podia coger
TELMA: si sucaves el dit es quedava una mica enganxada
MASSI: no hay nada
ALEIX: en aquesta no hi han petxines

Comentaris