La Clara i els seus cavalls

La Clara arriba a l'escola amb uns pèls llargs aguantats per una goma i un paper; ens posem en rotllana i comença a explicar-nos això:

tinc 3 cavalls: la Coqueta, l'Agustina i el Lucero. Al papa se li han escapat ara de la quadra. Jo no ho he vist però hi havia la iaia. El papa li ha tallat els pèls del darrera a l'Agustina. Ai no, a la Coqueta! Jo no sé com es diu això del darrera però la meva mare sí. Li creixerà una altra vegada. El papa m'ha dit què fan els animals quan tenen calor però no me'n recordo.

crinera Clara P3B




I mentre va passant per tal que podem olorar, tocar i veure de prop els pèls, entra la Núria Ferrer a l'aula. La Clara li explica el què ha portat i ella ens fa preguntes que no sabem respondre: què en fem dels pèls d'alguns animals?




 I ens explica algunes coses que ens deixen amb la boca ben oberta


 LA PART DE LA COQUETA QUE LI HAN 
TALLAT ELS PÈLS ES DIU CRINERA        




 


AMB ELS PÈLS DE LA CRINERA I DE LA CUA ES FAN ELS ARQUETS PER TOCAR EL VIOLÍ


 


AMB ELS PÈLS DELS PORCS ES FAN PINZELLS







I l'endemà, l'Albert, el pare de la Clara ens porta unes ferradures. El convidem a que ens expliqui coses dels seus cavalls i això és el que ens diu:

- hi ha uns cavalls que són per tenir cavalls i uns altres que són per pujar la gent
- les vaques tenen peülles i els cavalls tenen "cascos"
- als cascos se'ls posa una ferradura que pot ser de ferro o d'alumini
- les d'alumini són per fer carreres o per quan tenen mal
- les ferradures tenen uns forats perquè s'aguanten amb uns claus






I ja que tenim un expert en el tema, proposo que li poden fer preguntes. El Pau no s'ho pensa gaire:
- què fan els animals quan tenen calor?

Els animals quan tenen calor suen. Nosaltres raspallem els cavalls i els va caient el pèl. A l'estiu els surt un pèls prim que no els fa tanta calor i a l'hivern els pèls són més gruixuts. A les gallines no els arrenquen les plomes, potser algunes els hi cauen.

Les mirem de prop, comptem quants forats tenen per posar els claus, i intentem descriure com són per fora. No és estrany que vegin la similitud amb algunes lletres. Així que agafem les lletres d'escuma i les col·loquem al costat de la ferradura que se li assembli.
 
ferradures P3B

Comentaris