PER QUÈ NO VE EL TIÓ DE L'ESCOLA?




L'Aleix a la rotllana ens explica emocionat que a casa dels avis ja ha arribat el tió. És un tema que engresca a petits i grans i fan que les converses s'allarguin força.

ALEIX: va venir corrents perquè té cames com el Goofy. Està súper petit encara però li dóno fulles i se les menja. La iaia li ha posat un gorro i l'ha disfressat de Mickey
MATEO: come comida: canelones, sopa. A mi casa no ha venido
ALEIX: a casa meva tampoc però a casa dels avis sí
MARTINA G: a casa la meva tieta sí pero yo no lo he visto venir
BRU: el tió no té boca
MARTINA G: el de la meva tieta sí. Le damos gelatina
ALEIX: sí que té boca
MATEO: no, porque es de madera
MIQUEL: el otro día vino el tió y cagó chocolate y cuando caga cojo lo que caga
MARTINA G: el meu sólo da confetis
BRU: jo tinc un bastó per cagar el tió
MARTINA G: compramos un palo para picar-lo y salía una piñata
TELMA: el tió es caga amb un pal. El de la meva iaia és molt gran
MATEO: a mi casa nunca ha venido. La M.Carmen me lo ha enseñado en un papel
JANA: hem anat a buscar-lo al bosc. Menja galetes i mandarina
GALA: jo aniré a buscar-lo al bosc
BRU: a casa meva el tapem amb una manta perquè cagui caramels
ARNAU: el meu va cagar regals. Menjava cereals
AINA: jo no; falten molts dies perquè sigui Nadal
TELMA: hem de preparar el tió i muntar l'arbre
BRU: vem posar llums a casa meva i una estrella
TELMA: posem boletes a l'arbre; n'hi han unes de vidre que es veuen les cares
ALEIX: he fet el pessebre: hi ha una cova, el nen Jesús, la Verge Maria i el Sant Josep.És la seva casa
TELMA: jo tenia un pare Noel
CLARA: un día vindrà el tió
MIQUEL: y le cantamos

Ara cadascú s'anima a cantar la versió que utilitzen a per fer-lo cagar. Quan intentem unificar la cançó ens criden per megafonia: hem d'anar tots i totes a secretaria

 L'Anna ens ensenya una carta que ha portat el carter.

Ens llegeix el què hi diu al davant i sí que és per nosaltres. És una mica estranya: té 5 estrelles. Gràcies Anna i adéu!  Tenim pressa per saber què hi ha dins.



carta tió P3B


És una carta del tió de l'escola. S'ha perdut i ens demana ajuda. Ens posa fotos d'alguns llocs que ha vist per ajudar-nos a trobar-lo. L'haurem d'anar a buscar

El MIQUEL ja té cuques per marxar, però...sabem on estan els carrers? Anem repassant foto per foto

ALEIX: jo sé on està la gasolinera
MARTINA G: yo vi los autobuses
TELMA: a ca l'Arturo hi viu la Naiara
MARTINA G: els meus pares treballen allà
MARTINA G: en esta fuente trabajan también mis padres
GORKA: és la foto de la font del lleó
MATEO: és donde habían los gegants
MARTINA G: la casa redonda es donde viven los que tienen cuernos
BRU: els diables
CLARA: però lo tenemos que ir a buscar porque si está solo va a tener miedo
BRU: però no hi podem anar perquè pesa molt

Ara intervinc: com sabrem que és el nostre tió?, si és molt gran, com el portarem?, teniu un mapa per saber per quins carrers hem de passar?, li hem de portar una manta o ja en té una?... Abans de marxar a buscar-lo, haurem d'investigar algunes coses.


Comentaris