Anem a veure què han fet aquest cap de setmana: el
blat de moro està sencer, però l’enciam ja no hi és.
El BRU porta un cargol de mentida i el comparem amb
un dels nostres: què té igual que el de veritat?, què li falta?, què té diferent?,
quin és més gran?...

Costa molt veure la boca, però sí que hem vist el
moviment de menjar. Ara els proposo distribuir els cargols en 2 pots per i
posar enciam fins dalt. A veure qui se l’acabarà abans?
-
comptar els cargols que hi ha a cada pot (en un pot
n’hi ha més que en l’altre)
-
representar el número amb una torre de peces
-
buscar la grafia que li correspon a la tira numèrica
Fet això els crida l’atenció un aspecte: hem
remenat tant els cargols que n’hi ha dos que no tenen closca. Bé, sí que la
tenen però del tot desenganxada. Posem doncs les closques en un altre pot i
passem a formular la hipòtesis: quins cargols es menjaran més ràpid
l’enciam? Hi ha opinions de tot. Demà ho
veurem!
I l’endemà... un pot sense menjar i un amb poc
menjar. Però sembla ser que el que volen saber és si els creixerà una altra
closca als que no en tenen. Per tant, els proposo deixar-los a part amb una
mica de menjar i tornar els altres a la cargolera. Així els podrem anar
observant.
En un principi sembla que no tenir closca no els
efecte en res: continuen pujant i baixant pel pot i en ocasions els destapem
per tocar-los una mica.
Fins que un matí quan els toquem ja no es mouen.
Els cargols s’han mort, però diuen que ja es despertaran i els volen deixar de
nou en el pot. Doncs res, a esperar!
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada