I LA BOCA?



Anem a veure què han fet aquest cap de setmana: el blat de moro està sencer, però l’enciam ja no hi és.
El BRU porta un cargol de mentida i el comparem amb un dels nostres: què té igual que el de veritat?, què li falta?, què té diferent?, quin és més gran?...

 

Veiem que el del BRU té una boca, però nosaltres encara no l’hem vista. Per comprovar si és veritat que tenen una boca, posem un vídeo on es veu un cargol que menja. Sembla ser que sí, i com que l’ARNAU i el GORKA han portat enciam, tornem a agafar les lupes. Avui...ELS BUSCAREM LA BOCA!
 
Costa molt veure la boca, però sí que hem vist el moviment de menjar. Ara els proposo distribuir els cargols en 2 pots per i posar enciam fins dalt. A veure qui se l’acabarà abans?

  Però abans de respondre farem unes activitats prèvies:
-          comptar els cargols que hi ha a cada pot (en un pot n’hi ha més que en l’altre)
-          representar el número amb una torre de peces
-          buscar la grafia que li correspon a la tira numèrica


molts o pocs cargols p3B




Fet això els crida l’atenció un aspecte: hem remenat tant els cargols que n’hi ha dos que no tenen closca. Bé, sí que la tenen però del tot desenganxada. Posem doncs les closques en un altre pot i passem a formular la hipòtesis: quins cargols es menjaran més ràpid l’enciam?  Hi ha opinions de tot. Demà ho veurem!




I l’endemà... un pot sense menjar i un amb poc menjar. Però sembla ser que el que volen saber és si els creixerà una altra closca als que no en tenen. Per tant, els proposo deixar-los a part amb una mica de menjar i tornar els altres a la cargolera. Així els podrem anar observant.
En un principi sembla que no tenir closca no els efecte en res: continuen pujant i baixant pel pot i en ocasions els destapem per tocar-los una mica. 


no tenen closca i els toquem P3B




Fins que un matí quan els toquem ja no es mouen. Els cargols s’han mort, però diuen que ja es despertaran i els volen deixar de nou en el pot. Doncs res, a esperar!


Comentaris